Bouwmateriaal bestellen: dat kan makkelijker, sneller en milieuvriendelijker

Bouwmateriaal bestellen: dat kan makkelijker, sneller en milieuvriendelijker

In een wereld waarin we ons steeds meer begeven op digitaal terrein, was het voor Bruynzeel Keukens een logische stap om het bestelproces te herzien. Als marktleider binnen de projectmarkt zijn zij de eerste die het mogelijk maken om zakelijk, online keukens te bestellen: makkelijk, snel en milieuvriendelijk.

Middels een eigen ontwikkelde digitale bestelomgeving is het plaatsen van een bestelling voor klanten een stuk eenvoudiger geworden. De gebruiker kan namelijk meteen aan de slag en hoeft niet te wachten op een afspraak met een accountmanager. “De huidige markt vraagt om een sneller bouwproces en vermindering van verspilling. Vandaar dat onlangs het Bestelportaal is geïntroduceerd om het online ontwerpen en bestellen efficiënter te maken,” aldus Leon van ’t Hof, Manager Klantenservice bij Bruynzeel Keukens. De eerste stap naar het digitaliseren van het bestelproces is jaren terug al gedaan met de introductie van de Keukenconfigurator. Echter was het systeem niet gebruiksvriendelijk. “Digitalisering is fijn, maar het moet het proces wel makkelijker maken. Vandaar dat het Bestelportaal zo is ontworpen dat het systeem zichzelf uitwijst,” vult Leon aan. Het Bestelportaal laat alleen technische-mogelijke opties zien en de gebruiker ziet direct een preview van de ontworpen keuken. Opties kunnen gemakkelijk toegevoegd, maar ook verwijderd worden.

Alles in één overzicht

Naast het bestellen van een complete keuken is het ook mogelijk losse onderdelen te bestellen. De klant heeft in deze module zelf de regie in handen en kan de bestelling rechtstreeks naar de fabriek doorzetten, de productie in. Ook zijn prijzen transparant en meteen zichtbaar. Zo kan er direct duidelijkheid worden geboden naar huurders over eventuele meerprijzen. Voor aannemers en onderhoudsbedrijven is de omgeving dan ook echt een uitkomst.

De huidige markt vraagt om een sneller bouwproces en minder verspilling. Het bestelportaal is geïntroduceerd om het online ontwerpen en bestellen efficiënter te maken.”

“Alle bestelde keukens van dezelfde opdrachtgever komen in één overzicht te staan. Zo kan iedereen controleren of een betreffende keuken reeds is besteld of deze nog doorgezet moet worden,” aldus Ralph Gielens, Uitvoerder bij Habenu-van de Kreeke Vastgoedservice. Zij werken sinds augustus jl. met het nieuwe online platform.

Bestelproces in de bouw kan makkelijker, sneller en milieuvriendelijker

Bestelproces bespaart veel tijd

Voorafgaand aan het gebruik van het Bestelportaal zijn klanten geïnformeerd over de nieuwe digitale toepassing en de werking daarvan. Tabitha de Graaf, Projectmanager Bestelportaal bij Bruynzeel Keukens, heeft hierbij de trainingen verzorgd, zodat klanten later zelfstandig aan de slag kunnen gaan. “De training over het bestelportaal hebben wij positief ervaren. Het Bestelportaal is een goede manier om het bestellen van de keukens nog makkelijker te maken,” aldus Ralph. “Door het portaal besparen we veel tijd en is de kans, vanwege 2d en 3d beelden, op het maken van een verkeerde bestelling kleiner”. Waarbij vroeger alles nog per fax of telefoon ging, zorgt deze digitale innovatie voor enorm veel tijdwinst bij het ontwerp- en bestelproces.

Door het portaal besparen we veel tijd en is de kans, vanwege 2d en 3d beelden, op het maken van een verkeerde bestelling kleiner.”

“Bruynzeel Keukens kan het portaal zo inrichten dat de wensen van onze opdrachtgevers direct worden ingegeven. Je hoeft daardoor niet iedere keer opnieuw uit te zoeken welk keukenblad, greep of romp-/frontkleur er moet komen. De basis staat al goed, enkel bij wijzigingen kan dit zelf eenvoudig worden veranderd”. Het gebruik van het Bestelportaal wordt als positief ervaren. Ralph vult daarbij aan, “Kortom het Bestelportaal is een goede manier om het proces nog makkelijker te maken. In een paar klikken ben je klaar met het bestellen van een keuken”.

Naast het digitaliseren van het bestelproces is Bruynzeel Keukens continue bezig met nieuwe ontwikkelingen. Ook de facturering en het ondertekenen van documenten verloopt volledig digitaal. Keuze- en bestelformulieren, prijslijsten en catalogi worden niet meer gedrukt maar digitaal verstrekt, wat meteen bijdraagt aan een van de speerpunten van Bruynzeel Keukens; maatschappelijk verantwoord ondernemen. De komst van het Bestelportaal heeft het proces milieuvriendelijker gemaakt doordat er minder fouten worden gemaakt of verkeerde artikelen worden besteld. Als gevolg hiervan worden er minder grondstoffen verspild.

Het volgende aandachtspunt op het gebied van digitalisering is het keukenontwerp beschikbaar stellen als BIM-model. “De komst van het BIM-model maakt het voor betrokken partijen bij een project mogelijk om goed op elkaars afspraken in te spelen,” aldus Leon. Zo kunnen alle betrokken partijen in één omgeving specificaties van het project aangeven, zodat er vervolgens rekening gehouden kan worden met de verschillende werkzaamheden. Het volledige traject van ontwerp naar realisatie wordt op deze manier volledig digitaal en bovenal gebruiksvriendelijk.

Dit artikel is gesponsord door Bruynzeel Keukens.

Bouwkennis Jaarrapport: een handig kompas voor de dynamische bouwsector

Bouwkennis Jaarrapport: een handig kompas voor de dynamische bouwsector

Hoe zet je als bouwprofessional koers in een markt die telkens nieuwe uitdagingen kent, zoals stijgende grondstofprijzen, de verschuiving naar modulaire en biobased woningbouw en een groeiende aantal eenpersoonshuishoudens? Zonder inzicht in deze trends is het bepalen van een bedrijfsstrategie een hachelijke zaak. Het BouwKennis Jaarrapport Nederland 2024 biedt de antwoorden en inzichten die jij als producent, handelsonderneming of installateur nodig hebt.

Lisa Wille (links) en Heidi Roos van Vink Bouw.

'Dat het ERP-pakket met ons mee kan groeien is een groot pluspunt'

Dertig procent efficiencywinst in drie maanden dankzij nieuwe software; voor Vink Bouw is dat één van de tekenen dat het nieuwe ERP-pakket succesvol is. Lisa Wille en Heidi Roos zetten uiteen wat de voordelen zijn van deze software. "Er waait een frisse wind door de organisatie."

Kennis delen en netwerken helpt prefab bouwen vooruit

Kennis delen en netwerken helpt prefab bouwen vooruit

De stap van traditioneel naar prefab bouwen biedt grote kansen voor de bouw- en installatieketen. Platform PREFAB helpt daarbij met actuele kennis en netwerkactiviteiten, zoals de jaarlijkse vakbeurs PREFAB, dit jaar van 10 tot en met 12 oktober in Den Bosch.

Hoe informatie van en naar de bouwplaats stroomt

Hoe informatie van en naar de bouwplaats stroomt

Het automatiseren van processen in bouwprojecten scheelt tijd, kosten en fouten. Het geeft u de zekerheid dat alle informatie volledig aankomt op kantoor en daar correct wordt verwerkt. Lees in dit artikel waarom en hoe ook u hiervan kunt profiteren.

Mijn artikeloverzicht kan alleen gebruikt worden als je bent ingelogd.