Al vanaf het begin van een project maakt ERA Contour gebruik van homeDNA. Met een aantrekkelijk ingericht online woningdossier ontvangt ze haar kopers met open armen. Iedere koper heeft een eigen woningdossier waarin hij zijn persoonlijke gegevens en actiepunten ziet. Dit biedt de koper een maximaal inzicht in het proces. Sanne Quik, Wooncoach bij ERA Contour: ‘’Ik denk dat het voor ons ook wel heel fijn is én ook voor onze klanten, dat er één plek is waar wij alles doen. De plek waar we de nieuwsbrieven maken, berichten naar de klanten sturen en waar ze hun opties kunnen bestellen. Zaken als het aanbrengen van het tegelwerk zijn dingen die klanten vanaf de straat niet kunnen zien. Daarvoor delen wij regelmatig foto’s die de kopers in het woningdossier kunnen bekijken.’’
Kijkmomenten
Naast al het digitale contact, worden kopers ook uitgenodigd om een kijkje te nemen in hun woning. Die afspraken worden wel weer digitaal gemaakt. Nabellen is verleden tijd, met behulp van de afsprakentool in het woningdossier. Als kopersbegeleider kun je verschillende tijden aangeven en kopers kunnen hier zelf een moment uitkiezen, dat het beste uitkomt. Makkelijk voor beide partijen.
Bij de kijkmomenten maken de kopers meldingen via hun eigen woningdossier of de Mijn Huis App. Die komen terecht in de Bouwkwaliteit App, zodat ze zo snel mogelijk opgepakt en doorgezet kunnen worden. ‘’Als er iets niet goed is in de woning, dan weten we dat natuurlijk liever heel snel en vragen wij de mensen om er een foto van te maken en het aan te wijzen op de plattegrond. Zo bouwen wij op die manier een dossier op om dingen die niet goed gaan, voor de oplevering helemaal opgelost te hebben.’’ aldus Sanne Quik.
Praktisch
Angela Geers, toekomstige bewoner van De Soete Veste: ‘’Naast de leuke dingen van het woningdossier, vind ik het ook een heel praktisch dossier. Alles staat erin wat je over je woning moet weten. Je tekeningen en plattegronden bijvoorbeeld en onder de ‘’veelgestelde vragen’’ kan je alle antwoorden van jezelf, maar ook die van andere kopers teruglezen. Ook kan ik al mijn eigen documenten uploaden.’’ Naast bestellingen plaatsen en digitaal ondertekenen, organiseert het woningdossier ook al het e-mailverkeer en de documentenstroom tussen beide partijen. Hierdoor wordt er een compleet consumentendossier opgebouwd.
Buurtbarbecue
Via de ‘Ontmoet je buren’ functie van het online woningdossier kunnen kopers digitaal in contact met elkaar worden gebracht. De kopers hebben zelf de mogelijkheid om een introductietekst en/of foto toe te voegen. Op de kavelkaart klikt men op het vakje van een bouwnummer en dan verschijnt er een venster met de ingevulde informatie. Het is geheel aan de kopers wat zij hierin kwijt willen. ‘’Het is vooral erg leuk dat je elkaar al leert kennen. Na de eerste kijkdag zijn we met zijn allen op het terras beland en hebben wij onze eerste nieuwe buurtbarbecue al gehad.’’ aldus Angela Geers. Deze klantgerichte online oplossing biedt de kopers meer beleving en gemak.
Van gebruikers, voor gebruikers
Gebruikerservaringen vormen een inspiratiebron. Zo worden praktijksituaties vertaald naar oplossingen en blijft homeDNA actueel. Sanne Quik: ‘’Ondanks dat homeDNA eigenlijk niet van ons is, heb ik wel het gevoel dat we het echt samen doen.’’
Meer beleving
Online tools slecht voor persoonlijk contact? Echt niet! Een klantgerichte, online werkwijze voor kopersbegeleiding, met een individueel woningdossier per koper, biedt de kopers juist meer beleving en gemak. Benieuwd naar de mogelijkheden met het online woningdossier, de module kopersbegeleiding of de relatie met andere modules en apps, zoals Bouwkwaliteit, van homeDNA? We vertellen je er graag (en geheel vrijblijvend) meer over! info@homedna.nl | 010 450 63 56
Dit artikel is gesponsord door homeDNA.