Terberg Techniek en Terbeg Matec hebben in IJsselstein hun 3450 vierkante meter grote nieuwbouwpand betrokken. Vrijdag 25 november werd dat publiekelijk gevierd met een Open Dag. In de grote hal van Terberg Techniek stonden mooie voorbeelden van truckmodificaties opgesteld, met de BAS-miningtruck als hoogtepunt.
Terberg Techniek modificeert zoals we weten alleen Volvo’s. De Bas miningtruck is dan ook gebaseerd op een FH 16 van Volvo. Het is een enorme zesasser met extra grote banden en een payload van maar liefs 75 ton. Op de weg zullen we hem – zeker in ons land – niet zien, maar in de mijnbouw is het een nieuwe trend om voor de iets langere afstanden wat vaker aangepaste (goedkopere) trucks in te zetten in plaats van de in meerdere opzichten ‘starre’dumpers.
Op de groei gebouwd
De moderne en ruime nieuwbouw aan de Industrieweg in IJsselstein biedt de beide dochterondernemingen van het in 1947 opgerichte familiebedrijf alle ruimte om verder te groeien. Het gebouw is ontworpen door Arco Architecten BNA uit Oudewater en gebouwd door Aannemersbedrijf A. Schouten BV uit Benschop. Van de 3450 vierkante meter neemt Terberg Techniek het grootste deel in beslag, zo valt bij een rondwandeling te constateren. Terberg Techniek gaat in de nieuwbouw vooral de voorassemblage voor truckmodificaties uitvoeren. Terberg Matec, bekend van afvalverwerkings- en recyclingmaterieel, zal al haar activiteiten in het pand onderbrengen.
Meer info: www.terbergtechniek.nl.