Isero begrijpt als geen ander dat elke vakman - zoals een onderhoudsmonteur - snel en efficiënt aan zijn materialen moet komen om het werk te kunnen verrichten. Hiervoor is het handig als de vakman de benodigde materialen geordend in de bus heeft liggen. Vandaar dat Isero het concept busbevoorrading aan hun diensten heeft toegevoegd. In samenspraak met de klant wordt het assortiment materialen wat in de bus moet liggen samengesteld, waarvoor de klant zijn eigen bestelmethode kan kiezen, onder andere door de gebruikte materialen te scannen of door gebruik te maken van een scanboek. Daarnaast wordt er besproken in welke frequentie de materialen aangevuld worden. Isero richt een digitaal systeem in voor de klant, wat is gekoppeld aan de dagelijkse planning van de vakman. Bij gebruik, scant de vakman de te gebruiken producten. Aan het einde van de dag wordt er vanuit het systeem van de vakman een order verstuurd naar Isero met alle verbruikte materialen, welke op het afgesproken moment weer geleverd worden. Hierin zijn ook meerdere mogelijkheden, die Isero invult naar de wens van de klant. Op deze manier heeft de vakman altijd zijn voorraad materialen op orde voor elke klus die op het programma staat.
Maatwerk
Joost van Haaster, salesmanager en Maurice de Visser, directeur key accounts bij Isero BV, zijn beiden betrokken bij het concept ‘busbevoorrading’ van Isero. Van Haaster legt uit dat weinig bekend is over busbevoorrading, vandaar dat Isero dit concept duidelijk op de kaart wil zetten als dienst om snelle en efficiënte bevoorrading mogelijk te maken voor het dagelijkse werk van onze klanten. “Dit concept van busbevoorrading is maatwerk”, zegt Van Haaster. “Elke klant heeft zijn eigen werkmethodiek en daarnaast heeft hij of zij eigen wensen ten aanzien van busbevoorrading. Om de busbevoorrading logistiek voor elkaar te krijgen, heeft Isero drie opties, afhankelijk van het maatpakket en de afspraken die met de klant zijn gemaakt: de vakman haalt de benodigde voorraad zelf op bij een Isero vestiging, Isero levert de voorraad producten op de aangegeven locatie bij de klant, of er wordt een nachtlevering geregeld, die toegang krijgt tot de bus van de klant”, legt Van Haaster uit. “Deze dienst levert voor de vakman veel voordelen op”, vult De Visser aan. “Zijn reismomenten worden aanzienlijk beperkt, wat een efficiënte werkwijze en tijdswinst oplevert. Voordeel is dat de vakman altijd de juiste artikelen beschikbaar heeft in zijn bus.” De Visser legt uit dat er ook een administratief voordeel zit aan de busbevoorrading van Isero, namelijk dat facturen niet meer handmatig ingeboekt dienen te worden. Men ontvangt een digitale factuur.
Tijdwinst en efficiënter werken
Busbevoorrading is niet nieuw. De start voor deze dienst lag bij het bevoorraden van onderhoudsbussen van woningbouwverenigingen. “We merken dat steeds meer aannemers die veel onderhoudswerk verrichten, bijvoorbeeld mutatie-onderhoud, met deze busbevoorrading aan de slag kunnen”, geeft Van Haaster aan. Voor woningbouwverenigingen, aannemers en montagebedrijven is busbevoorrading een aanwinst omdat het voorraad scheelt. Het aanhouden van een centraal magazijn is niet meer nodig, want de voorraad wordt verschoven naar de bus. Daarnaast hoeft de vakman niet eerst een woning op te nemen. Hij heeft alle materialen al in zijn bus liggen omdat van tevoren het complete pakket aan producten dat hij nodig heeft, is afgestemd en dus standaard in zijn bus aanwezig is. De vakman grijpt niet mis op materialen en het onderhoudsprobleem wordt direct opgelost. Hierdoor hoeft er geen vervolgafspraak gemaakt te worden.
Nieuw aan deze dienst van busbevoorrading is dat Isero het pakket aan producten en materialen aanzienlijk heeft verbreed. “We bevoorraden van verbruiksmateriaal, hang- en sluitwerk tot installatie- en sanitair materialen”, zegt De Visser. “De klant heeft één pakket van één toeleverancier, waar ze de voorraad kunnen bestellen. Er is één vervoersbeweging met één pakbon. Alles wat de monteur of vakman nodig heeft en gebruikt, wordt gescand en Isero levert het nieuwe materiaal automatisch aan op de drie eerder genoemde opties die de vakman het beste uitkomt. Elk digitaal systeem, kan aangesloten worden op het digitale bevoorradingssysteem van Isero”, voegt hij toe. “Wij zorgen ervoor dat ons systeem kan communiceren met het systeem van de klant en dit richten wij op maat in naar de wensen en behoeften van de klant. Daarna kan men direct met dit systeem aan de slag”, zegt De Visser. “Busbevoorrading van Isero blijkt een hit! Bij welke klus de vakman dan ook moet zijn, hij heeft altijd de juiste spullen bij zich, waardoor hij veel efficiënter zijn werk kan verrichten”, aldus De Visser.
Dit artikel is gesponsord door Isero.