Op de foto een LC 150 trekker waarvan de oplegger is gekoppeld via de ‘Gooseneck’ van Veldhuizen. Inzet: de koppelplaat in de achterbak van de trekauto.
De oplegger naar Amerikaans model is vooral bedoeld voor mensen die normaal in een terreinwagen rijden en maar een aantal weken in een jaar een oplegger nodig hebben, zo licht Veldhuizen de opmerkelijke constructie toe.
Omdat verwacht wordt dat de ‘Gooseneck’ oplegger achter verschillende modellen trekkende auto’s gehangen gaat worden, is ervoor gekozen om de oplegger uit rusten met een elektrisch remsysteem. Hierdoor worden de aanpassingkosten van de auto laag gehouden.
Voor Japanse of Europese trerreinwagens
De oplegger is ontworpen voor gebruik achter een Toyota Landcruiser of een Toyota Hilux.
Het ontwerp is zo gemaakt dat ook andere modellen Japanse of Europese terreinwagens zijn te koppelen aan de “Gooseneck”-oplegger.
Automotive design
De zwanenhals is gemaakt van “Domex”staal en is heel sierlijk ontworpen volgens een “automotive design”. Daardoor is de oplegger ook geschikt voor demonstratie- of promotie-activiteiten. De oplegger heeft een laadvermogen van 3600 kg en is ontwikkeld om te besturen met een rijbewijs B+E .
Meer info: www.veldhuizen.nl.
Van 7 t/m 10 september
AgroTechniek Holland wordt van 7 t/m 10 september gehouden in Biddinghuizen (Walibi) en is dagelijks geopend van 10 tot 17 uur en vrijdag tot 20 uur. Parkeren is gratis. Er staan circa 300 fabrikanten en dealers van met name agrarisch materieel, voertuigen en bijbehorende producten en diensten.
Meer info: www.agrotechniekholland.nl.