De nieuwe vorkheftrucks zijn gebaseerd op de kleinere 3- en 4-series van Jungheinrich. De trucks beschikken over robuuste Kubota LPG-motoren. Die hebben een hoog koppel bij een laag toerental. Dat garandeert niet alleen een ergonomisch laag geluidsniveau, maar ook een laag brandstofverbruik. Met hun soepele acceleratie en efficiënte overbrenging op hogere snelheden zijn de trucks zeer geschikt voor middellange tot lange rijafstanden.
Betrouwbaarder dan conventionele trommelremmen
De slijtagevrije, natte multi-disc schijfremmen zijn geïntegreerd in de transmissie. De remmen zijn niet alleen betrouwbaarder dan conventionele trommelremmen, maar hebben ook geen onderhoud nodig. Doordat de remmen ingekapseld zijn, worden de remprestaties niet beïnvloed door de externe omstandigheden. Daardoor kunnen de LPG-heftrucks worden ingezet in zowel stoffige omstandigheden als in de meest extreme klimaten.
Speciaal ontworpen contragewicht
Het speciaal ontworpen contragewicht houdt het zwaartepunt laag en veilig tussen de beide assen. De trucks beschikken dan ook over hoge restdraagvermogens (zelfs bij grote hefhoogtes) en een uitzonderlijk hoge stabiliteit. De stabiliteit wordt verder verhoogd door de hoog aangehangen pendelas achter. Dit reduceert de beweging ervan, waardoor de zijdelingse stabiliteit ook zonder elektronische assistentiesystemen gewaarborgd is.
Vorkpunten tijdens heffen altijd zichtbaar
De chauffeur heeft goed zicht in alle richtingen. Zo is de plaatsing van slangen en kettingen in de hefmast uitgekiend voor een optimaal doorzicht. De traverse van de uitvoeringen met vrije heffing beschikt over ‘kijkgaten’, zodat de vorkpunten tijdens heffen altijd zichtbaar blijven.
Trillingarme en ruime werkplek
De werkplek van de TFG 5-serie is functioneel ontworpen, met behoud van de voor Jungheinrich kenmerkende ergonomie. De cabine biedt veel beenruimte en een slanke, eenvoudig verstelbare stuurkolom. De geveerde stoel biedt vele verstelmogelijkheden.
De complete aandrijflijn van de trucks is verend opgehangen, waardoor trillingen voor de bestuurder worden gedempt. Op de voetplaat ligt verder een trilling-absorberende mat en ook de cabine is op rubbers gedempt.
Meer info: www.jungheinrich.nl.