Ken jij een bouwvrouw die het verschil maakt in de bouw en een voorbeeld is voor de sector? Meld haar dan hier aan! De inschrijving sluit op 1 juni, dus wees er snel bij.
SBB
Ook dit jaar is Cobouw weer op zoek naar vrouwelijke rolmodellen in de bouw. Verdient jouw collega een plek in de Bouwvrouw50-lijst? Meld haar dan nu snel aan! Deze vrouwen hebben zich al aangemeld:
Ken jij een bouwvrouw die het verschil maakt in de bouw en een voorbeeld is voor de sector? Meld haar dan hier aan! De inschrijving sluit op 1 juni, dus wees er snel bij.
Bouwteams worden inmiddels in veel projecten toegepast. Althans, dat is de beleving van partijen die deelnemen in een bouwteam. Maar er zijn nogal wat verschillende opvattingen over hoe een bouwteam in elkaar zit. En als je dat niet vooraf met elkaar grondig bespreekt, kan een bouwteam ook een Babylonisch bouwteam worden.
Op de Woontop moedigde de woningbouwwereld elkaar aan om de mouwen op te stropen en "veel meer huizen" te bouwen. "Laten we eerst maar eens beginnen. Het geldprobleem, daar moeten we het later nog maar eens over hebben."
Minister Keijzer houdt in de Woontopafspraken vast aan betaalbaarheidseisen, maar gaat geen extra geld in de woningbouw pompen. Ze meldt verder dat er een doorbraak is bereikt betreffende het bouwen op drie grootschalige woningbouwlocaties.
Gemeenten komen woensdag met hun eigen eisen naar de Woontop van Mona Keijzer. Ze willen betaalbare woningen, minder meebetalen en niet per se minder regels.
Roel van Elk (45) verkocht een meerderheidsbelang van zijn bedrijf Elk Groep aan private-equityhuis Waterland. Nu wil hij een van de grootste onderhoudsbedrijven van Nederland worden én het meest innovatieve. "Traditionele bouwbedrijven zijn echt verschríkkelijk."
Groei is geen primaire doelstelling van de Van Herk Groep uit Sliedrecht. Wel snel, betaalbaar en duurzaam bouwen, met - altijd - de eindgebruiker in het achterhoofd. "Mensen gaan bij ons vóór gebouwen. Dat zit in onze cultuur", zegt directeur Arno Hokke.
Koninklijke BAM Groep gaat samen met het Spaanse Ferrovial 400 kilometer spoor aanleggen tussen Londen en Birmingham. De hogesnelheidslijn gaat naar verwachting zo'n 3,6 miljard euro kosten.
Na een aantal mindere jaren gaat het de A.Hak Groep weer voor de wind. Onder meer de energie- en watertransitie spelen de ondergrondse infrabouwer in de kaart.