Broshuis start productie SL2

Broshuis start productie SL2

Directeur-eigenaar Pieter-Bas Broshuis over de nieuwe SL2:  ,,we zijn verrast door de vele orders voor dit nieuwe concept. We wisten dat we wat moois in handen hadden maar de vraag overtreft onze verwachtingen. Gelukkig hadden we net onze productiehal uitgebreid met 5000 vierkante meter. Die capaciteit hebben we sinds de zomervakantie volledig operationeel en dat

Directeur-eigenaar Pieter-Bas Broshuis over de nieuwe SL2:  ,,we zijn verrast door de vele orders voor dit nieuwe concept. We wisten dat we wat moois in handen hadden maar de vraag overtreft onze verwachtingen. Gelukkig hadden we net onze productiehal uitgebreid met 5000 vierkante meter. Die capaciteit hebben we sinds de zomervakantie volledig operationeel en dat is maar goed ook.’’

De SL2 is het resultaat van veel ervaringen met de eerste generatie SL-trailers van Broshuis. ,,We hebben de afgelopen jaren goed geluisterd naar onze klanten, waardoor we de SL-wielophanging nog verder konden verbeteren. Met de SL2 hebben we de enige onafhankelijke wielophanging in de markt die vrijwel ongevoelig is voor het rijden op verschillende rijhoogtes. Bovendien realiseren we toch ook in de laagste rijdbare stand van slechts 790mm een volledige bestuurbaarheid. Kijken we, ter vergelijking, naar een dergelijke 7-asser met conventionele assen, dan is die al snel 20 cm hoger. Ook ten opzichte van voertuigen met pendelassen is de SL2 lager, maar ook nog eens tonnen lichter. Dat gewichtsvoordeel kan in sommige gevallen zelfs een hele aslijn schelen voor dezelfde lading.’’

Lager en hoger

De SL2 van Broshuis verenigt twee ogenschijnlijk tegenstrijdige eigenschappen in één oplegger. Hij heeft namelijk de laagste rijhoogte in de markt met behoud van alle besturingsfuncties, en tegelijkertijd is ook de grootste bodemvrijheid realiseerbaar. Met name voor meervoudig uitschuifbare opleggers is dat van essentieel belang. Broshuis: ,,Het zijn juist deze eigenschappen die ervoor zorgen dat we op dit moment veel meervoudig uitschuifbare opleggers inruilen. Het SL2-concept spreekt duidelijk aan, en beantwoordt aan de wensen van de vervoerders.’’

De productie van de nieuwe SL2 opleggers loopt op dit moment aan en in de komende maanden zullen de diverse uitvoeringen leverbaar worden.

SL-Air

Naast de SL2 toont Broshuis in Hannover ook de SL-Airmodellen. Ook dit in 2015 geïntroduceerde model blijkt een groot succes in de markt. Net als de SL2 heeft de SL-Air onafhankelijke wielophanging, maar dan met luchtvering. Dat is relatief eenvoudig en goedkoop terwijl de mogelijkheden van de onafhankelijke vering dezelfde zijn als bij de SL2. Een lage rijhoogte, een grote wieluitslag en daardoor wendbaarheid en een laag eigen gewicht zorgen voor de grote populariteit. Met een toelating van 12 ton per as in de meeste Europese landen vormt de SL-Air een populair alternatief. Broshuis leverde in het afgelopen jaar al meer dan 350 SL-Air-aslijnen af en de teller loopt voor dit jaar nog flink door.

Tijdens de IAA toont Broshuis zowel de SL-Air als de SL2 modellen op stand nummer FG/M30.